PŘÍPADOVÁ STUDIE

Renomovaná IT společnost
Hello IT používá CDESK
více než 15 let

PŘÍPADOVÁ STUDIE

Renomovaná IT společnost
Hello IT používá CDESK
více než 15 let

6000+
spravovaných uživatelských PC
4000+
vyřešených zákaznických požadavků měsíčně
85
minut hovorů na operátora měsíčně
2560
vzdálených připojení na obrazovku měsíčně
od roku 2010
Používá CDESK a CM

 

Hello IT, a.s. (dříve COM Group a. s.), je česká společnost, která od roku 2003 poskytuje svým klientům komplexní služby IT outsourcingu, stará se o jejich IT vybavení a organizuje pro ně vzdělávání. Je zkušeným partnerem pro IT bezpečnost a jako integrátor softwarových řešení pomáhá efektivně digitalizovat činnosti svých zákazníků. Technici COM Group obsluhují ze tří strategicky rozmístěných servisních bodů v Praze, Brně a Ostravě více než 6000 uživatelských PC. Jejich odborná pomoc a zásahy jsou definovány širokou škálou znalostí, certifikátů a odborností, kterými se členové týmu cíleně doplňují.

Poskytování komplexního balíku IT služeb na míru, umožňuje zákazníkům systematický přístup a moderní softwarové nástroje CDESK a CM (Customer Monitor). Právě tato řešení jsou klíčovým prvkem ke schopnosti plnit dohodnuté závazky.

Cíl

Hello IT (dříve COM Group) je jeden z prvních uživatelů řešení CDESK a CM. Již od začátku spolupráce v roce 2010 systém hodnotí systém jako dlouhodobě stabilní. Společnost oceňuje aktivní rozvoj systému, který může svými podněty z praxe i přímo ovlivnit.

„Nové funkce nás inspirují k optimalizaci procesů. Řekl bych, že CDESK svým množstvím funkcí převyšuje naše potřeby. Velmi často se v rámci rozvoje CDESK inspirujeme novými funkcemi, které následně integrujeme do našich činností.“

– Radim Krušandl, vedoucí technického oddělení Hello IT (dříve COM Group)

Nasazení

Technici pracují nejvíce s Modulem Požadavky. Modul poskytuje možnosti Help Desk podpory a pomáhá zajišťovat poskytování služeb (Service Desk) na dohodnuté úrovni. Zastřešuje servisní činnost techniků, je nositelem termínů, eskalací, komunikace či interní dělby práce a integruje součásti systému pro lepší servisní výkon technika.

V Hello IT využívají také jednu část z CDESK Omnichannel, konkrétně VoIP. Díky tomu se jim podařilo zachytit a monetizovat většinu hovorů se zákazníky. Kromě automatizovaných činností při zpracování hovoru tedy přiřazení na správnou klapku, pořadí vyzvánění a podobně, umí CDESK z hovoru jedním klikem vyrobit požadavek (tiket) se záznamem hovoru, přičemž přepis rozhovoru do textu zajišťuje AI.

CDESK je znám dobře zvládnutou e-mailovou komunikací, kterou obsluhuje Modul Zpracování zpráv. Systém e-mail automaticky zpracuje, přiřadí k zákazníkovi, správně spáruje řešitele a následující e-mailovou komunikaci technici jednoduše vyřídí přímo v požadavku. Samotný Hello IT, ale i jeho zákazníci i partneři oceňují přehlednost, transparentnost a snadné dohledání zpráv a jejich příloh.

Získání podkladů pro fakturaci zajišťuje aktuální Modul Plnění. Postupně se doplňuje a ladí funkcionalita automatizované fakturace práce, služeb, dopravy a zboží v Modulu Zakázky. Hello IT analyzuje potenciál tohoto modulu ve zrychlení procesu vystavování faktur. Za silný argument považují i ​​automatizované generování příloh k fakturám, které jsou podkladem pro zákazníky. A to s podrobným přehledem poskytnutých plnění, čerpání paušálu, dopravy nebo prodané techniky. Technikům pomáhá se zápisem vykonané práce integrace s CM, která mimo jiné umožňuje vzdálené připojení a měření času připojení v zařízení klienta. Společnosti vítají pomocníka při zápisu plnění ve formě stopek, které budou součástí připravovaného CDESK To Do Timeru a na AI asistenta CDESK Copilot, který jim pomůže nejen při plněních.

Výhoda

Vyvinuté, vyladěné, roky IT techniky ověřené, na míru vytvořené jedinečné spojení nástrojů CDESK a CM, považují v Hello IT za svou největší konkurenční výhodu. Základ úspěchu a přidané hodnoty spojení těchto nástrojů pro Hello IT je důraz na jednoduchost zadávání požadavků pro IT uživatele, bez nutnosti přihlašování se do systému, s automatickou výzvou k vložení snímku obrazovky.

Řešení

CDESK Easyclick – nejlepší způsob zadávání požadavků

Spojení CDESK a CM pouze s Easyclick funkcionalitou by pro techniky v Hello IT bylo jen malou pomocí při efektivním řešení požadavků na servis a podporu.

Technik je ovládáním jednoho webového rozhraní schopen většinu úkonů řešit vzdáleně, na více zařízeních současně, a dokonce i u více zákazníků najednou. Tím se prudce zvyšuje jeho efektivita a schopnost obsluhovat vyšší počet uživatelů.

Takto integrované systémy, CDESK Service Desk a CM remote IT monitoring & management tool technikovi v Hello IT (dříve COM Group) umožňují v jednom rozhraní:

  1. Okamžitě pracovat s požadavkem klienta, díky přehledu, zda je dané zařízení online
  2. přímo z požadavku se vzdáleně připojit na obrazovku klienta a pracovat na opravě, případně okamžitě otevřít detail zařízení a v reálném čase mít informace na rychlou identifikaci zdroje problému u klienta, zejména online informace s historií záznamů až do 6 dnů
  3. automatizovaně udržovat aktuální databázi spravovaných zařízení u klientů
  4. předcházet poruchám, o problémech vědět dostatečně v předstihu díky nastaveným Watches – IT strážných andělech. Ti na základě definovaných parametrů, snadno nastavitelných přes intuitivní wizard, vyhodnocují stavy vybraných parametrů, jakými je docházející místo na serverovém úložišti, vytížení procesoru s vazbou na probíhající procesy, SMART parametry disků a desítkami dalších parametrů.
  5. CM díky možnosti hromadně odesílat instalace SW a skripty na vzdálené počítače automatizovaně, extrémně tím zrychluje práci technikům a zvyšuje komfort zákazníkům
  6. CM má v sobě integrované také nástroje pro zálohování, v Hello IT (dříve COM Group) však preferuje specializované nástroje pro jejich jednoduchost a rychlost.
     

V CDESK lze využít i Modul Projekty a Projektové zakázky. Právě tento modul je příkladem, jak aktivní rozvoj systému a informování o nových funkcích motivovalo Hello IT (dříve COM Group), aby své projektové řízení vyzkoušeli v CDESK.

Ukazuje se nejen efektivní rozvoj systému a potvrzení hlavní myšlenky výrobce: aktivně rozvíjet software se zaměřením na agendy a procesy, které na sebe vážou lidskou práci. Tyto agendy efektivně propojovat a umožnit taková nastavení, která fungující procesy podpoří, poskytnou přehled a výrazně vyšší míru efektivity.

Nové řešení

Za velmi silnou stránku řešení považují v Hello IT spolupráci se společností Inova Logic, v tom, že mají možnost připomínkovat nové funkce. Oceňují prováděné optimalizace i rychlou odezvu podpory.

COM Group v posledním období evidují nižší rychlost odezvy systému při konkrétních akcích v konkrétních časech. Enormně velká, 15 let poctivě krmená databáze, však pružným reakcím moc nepomáhá. Tým zákaznické podpory CDESK a CM situaci aktivně řeší a připravil sadu optimalizací, čištění databáze, API volání, zefektivnil využívání databáze, čtení tabulek, optimalizoval i využívání HW zdrojů a postupně nahrazuje FE systému aktuální technologií, jejíž možnosti v rychlosti odezvy jsou daleko za hranicemi aktuálního řešení.

Pro manažerské rozhodování existuje podpora reportingu a PowerBI dohledu.

Závěr

CDESK je silný a přehledný nástroj. Je podle Hello IT vlastně jedno, zda firma, která ho využívá poskytuje služby v oblasti IT nebo jakékoli jiné. Řešení je vždy transparentní a přehledné.

CDESK doporučují každé servisní organizaci celkově pro řízení práce, nebo se speciální podporou pro klienty. A to prakticky komukoli, kdo potřebuje přehledně řídit procesy uvnitř firmy. Možnosti přizpůsobení prostředí systému jsou osvobozující, díky schopnosti obsloužit procesy ve společnosti bez potřeby výrazných změn nebo zásahů.
V případě, že Vás tato případová studie zaujala nás neváhejte kontaktovat.

POUŽÍVANÉ MODULY
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2021/08/01_Poziadavky-320x320.png

Požadavky

Požadavky
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2023/09/ico-plnenia.png

Plnění

Plnění
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2023/09/ico-spracovanie-sprav.png

Zpracování zpráv

Zpracování zpráv
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2025/06/Omnichannel-VoIP-ikona-e1750585154887.png

Omnichannel VoIP

Omnichannel VoIP
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2025/06/ico-zakazky.png

Zakázky

Zakázky
https://www.cdesk.cz/wp-content/uploads/2025/06/ico-projekty.png

Projekty

Projekty