Nové způsoby využití AI v Požadavcích, integrace služby WhatsApp pro zlepšení komunikace, výrazně vylepšená verze modulu Kalendář

22. května 2025

AI Reporty v Požadavcích – nová funkce pro generování reportů

Nechte umělou inteligenci vytvářet za vás reporty na míru. Do modulu Požadavky jsme zařadili AI využívající jazykový model ChatGPT, který na základě vašich textových příkazů vytvoří za krátký čas specializované výstupy. V následující verzi plánujeme rozšířit funkce AI i na přebírání požadavků a vytváření úkolů/plnění.

Klepnutím na v detailu požadavku zobrazíte rozhraní známé z modelu ChatGPT. Před zadáním textového příkazu je nutné zvolit alespoň jeden sloupec ze seznamu požadavků, který poskytne data pro další zpracování. Data může umělá inteligence využít i z diskusních příspěvků v požadavku, pokud mu to v nastaveních umožníte.

Díky možnosti uložení konverzací a filtrů umíte ukládat příkazy, do kterých stačí přidávat aktuální data. Tato funkce je užitečná například při tvorbě měsíčních reportů. Výstup může mít také vizuální formu, například v podobě grafu.

Pozor: Při práci s větším množstvím dat je použit vyšší počet tokenů, což může způsobit zpomalení systému a zhoršení kvality výstupů. Před vytvářením objektu/reportu doporučujeme optimalizovat vybraný vzorek tak, abyste využívali přiměřené množství tokenů. Při výběru jazykových modelů vždy uvádíme, pro jaký typ úlohy se hodí.

Obrázek: Koláčový graf pro počet požadavků dle řešitelů. Údaje získal Copilot ze sloupců Popis, Název požadavku, Stav a Řešitel

Integrace WhatsApp Business – chaty s přímým vytvářením požadavků

Reagujte na podněty zákazníků rychleji, zakládejte nové požadavky přímo z konverzace a zlepšete tak úroveň vaší zákaznické podpory. Integrací WhatsApp Business do CDESK získáváte nové možnosti vyřizování podnětů online.

Obrázek: Schéma fungování WhatsApp v CDESK

Klient odešle ze své aplikace WhatsApp zprávu na vaše firemní číslo registrované ve WhatsApp Business. Tato zpráva se zobrazí v centru chatů v modulu Omnichannel > Chaty. Zde může ke konverzaci odepsat kterýkoli oprávněný operátor. Z konverzace umí založit požadavek, jehož název se doplní z první zprávy od zákazníka a popis požadavku bude obsahovat poslední 4 zprávy v konverzaci. Vytvářet nový požadavek v rámci chatu je možné z jakéhokoli příspěvku konverzace.

V rámci aplikace WhatsApp vám umožňujeme také nastavit a využívat marketingové zprávy, tedy uložené šablony zpráv, které se odesílají podle stanovených podmínek služby WhatsApp.

Obrázek: Rozhraní je rozděleno na 3 sekce. V levé se nachází seznam požadavků z konverzace, ve střední probíhá konverzace a v pravé se nacházejí nastavení pro vytvoření nového požadavku.

Nový Kalendář – zásadně vylepšená rychlejší verze

Upozornění: Ve verzi 3.2.8 plánujeme odstavit všechny starší verze Kalendáře. Vyzkoušejte si všechny zažité operace v novém Kalendáři. Pokud vámi používaná funkcionalita zatím není součástí nového Kalendáře, kontaktujte prosím naši podporu, abychom zabezpečili přístupnost funkcionality v nejbližší verzi. Postaráme se o to, aby vám zrušení starší verze Kalendáře nezpůsobilo žádné problémy.

Optimalizovaný a výrazně vylepšený modul Kalendář ztělesňuje naši ambici přinést flexibilní a spolehlivý nástroj pro řízení času, týmové spolupráce a dohledu nad pracovními procesy. Kalendář jsme upravili tak, aby zvládl pracovat s výrazně vyšším množstvím dat, a neztrácel při tom na rychlosti. Úpravou prošlo i uživatelské rozhraní, které je intuitivnější a rozděleno na 3 sekce.

Levá sekce zobrazuje základní měsíční kalendář a výběr CDESK kont. Filtrováním účtů nebo kontaktů vyberete účty, které se mají zobrazit. Jejich navázané objekty uvidíte ihned v kalendářovém rozhraní.

Střední část zobrazuje objekty uživatelů ve sloupcovém harmonogramu. Ten můžete nastavit na roční, měsíční, týdenní, denní či přepnout do režimu pracovní týden, který nezobrazuje víkendy. Po změně harmonogramu se sekce upraví a objekty se zobrazí ve vámi preferovaném rozložení. Kalendář jsme navrhovali tak, abychom minimalizovali scrollování a proklikávání. Přejetím kurzoru na objekt si můžete v rychlém náhledu prohlédnout základní údaje.

Pravá sekce Kalendáře slouží k filtraci objektů a konfiguraci modulu. Zvolte které objekty se budou zobrazovat, jaká budou filtrační kritéria a jakou formu bude Kalendář mít. Objekty v Kalendáři mohou být seskupeny podle přiřazených uživatelů, podle dotčených modulů nebo volně, pouze na základě časových údajů. Zároveň je k dispozici možnost upravovat šířku sloupce, čímž chceme zlepšit čitelnost při větším množství objektů ve sloupci.

Obrázek: Modelová ukázka nového Kalendáře
Přečtěte si více k dalším novinkám verze 3.2.7

Požadavky

Hromadný překlad všech diskusních příspěvků

V předchozích verzích jsme vám představili možnost překladů textů pomocí AI. Tuto funkci jsme prohloubili ve verzi 3.2.7. Do diskuse jsme přidali možnost přeložit celou komunikaci. K hromadnému překladu všech příspěvků slouží tlačítko se symbolem překladu , nacházející se nad diskusními příspěvky. Výběrem jazyka se příspěvky přeloží. Překlad je pouze náhledový, ostatním uživatelům se texty zobrazí v původním jazyce.

Podobně jako v předchozích verzích, dostupných je 17 světových jazyků včetně čínského, německého, japonského či arabského jazyka.

Obrázek: Příklad hromadného překladu příspěvků z angličtiny do němčiny
Samostatné sloupce v seznamech na zmeškané termíny a čas zpoždění

V seznamech modulů Požadavky, Úkoly a Pracovní příkazy přibyly sloupce se zaměřením na nedodržení termínů, a to pro zjednodušení zpracování údajů v XLSX a AI reportech. Nové sloupce jsou:

  • Zmeškaný termín odezvy – ve sloupci je jedna z hodnot Ano/Ne
  • Doba zpoždění odezvy – časový údaj o zmeškání. V případě záporného čísla vyjadřuje čas zbývající do termínu odezvy
  • Zmeškaný termín splnění – ve sloupci je jedna z hodnot Ano/Ne
  • Doba zpoždění splnění – časový údaj o zmeškání. V případě záporného čísla vyjadřuje čas zbývající do termínu splnění
Obrázek: Sloupce zmeškaných termínů v seznamu požadavků
Rychlejší odstranění vazby na související požadavek

Pokud je v požadavku propojen další požadavek, můžete vazbu odstranit již v seznamu požadavků. Po stisknutí tlačítka “+” při požadavku s vazbou se zobrazí připojený požadavek. Stisknutím ikony menu vpravo se dostanete k možnosti odpojit požadavek. Tato funkce je v CDESK doprovázena ikonou .

Obrázek: Odstranění vazby mezi požadavky
Překlady krátkých a dlouhých popisů dlaždic v katalogu požadavků

Dlaždicím v katalogu požadavků vytváříte překlady nejen názvu, ale také dlouhého a krátkého popisu, který se zobrazí při přejetí kurzorem na danou dlaždici. Překlady můžete přiřadit pro každý jazyk, který je na prostředí aktivován a je nutné je vypsat manuálně.

Přiřazení překladů probíhá v Globálních nastaveních > Požadavky > Katalog požadavků. U dlaždice klikněte na ikonu menu a zvolte možnost “Překlady”.

Obrázek: Pole pro překlad popisů a názvu dlaždice
Náhledový popis (tooltip) obrázků v galerii

Přesunutím kurzoru na obrázek v galerii zobrazíte jeho název s příponou, bez nutnosti otevřít obrázek či přejít do části Přílohy v požadavku.

Obrázek: Popis obrázku v galerii

Obecné funkce

Zlepšení pravého panelu požadavků (Kanban, nový Kalendář, Seznam požadavků)

Přes pravý panel nyní můžete přidávat do objektů diskusní příspěvky. Může se jednat o interní příspěvek nebo diskusi se zákazníkem. Pokud je aktivní konektor Jira, lze přes pravý panel uveřejňovat i Jira komentáře. K dispozici je také možnost připojovat přílohy k objektům.

Obrázek: Názorná ukázka přidávání diskusních příspěvků v Kanbanu
Možnost ukládat vlastní seznamy sloupců

Při výběru sloupců v seznamu můžete zvolený výběr uložit do šablony. Šablon sloupců můžete mít uloženo více, a lze mezi nimi přepínat, tímto jednoduše měníte uspořádání vašeho seznamu. Cílem funkce je ulehčit od manuálního výběru sloupců, například u opakujících se reportů.

Možnost ukládat šablony sloupců je dostupná ve všech modulech, které pracují se sloupci. Šablony se však nepřenášejí mezi moduly a je třeba vytvářet vlastní šablony pro každý modul zvlášť.

Obrázek: Seznam vlastních šablon sloupců v modulu Požadavky
V XLSX exportech nahrazení součtu SUM flexibilnější funkcí SUBTOTAL

Ve všech XLSX se sumárním sloupcem jsme nahradili funkci SUM vhodnější funkcí SUBTOTAL, díky tomu se součet tvoří pouze z viditelných řádků.

Obrázek: SUBTOTAL v reportech XLSX

Plnění

Jednoduché vytvoření plnění ze seznamu v dalších modulech

V předchozích verzích bylo možné vytvářet plnění ze seznamu požadavků. V aktuální verzi můžete plnění můžete zakládat také ze seznamů objektů v modulech:

  • Adresář
  • Zakázky
  • Úkoly

Stisknutím v objektovém řádku můžete založit plnění navázané na danou společnost, zakázku, úkol či požadavek.

Obrázek: Plnění k objektu přidáte kliknutím na menu v pravé části řádku

Zakázky a fakturace

Vizualizace seznamu zakázek ve složkové struktuře

Modul Zakázky je obohacen o novou strukturu složek. Prostřednictvím seřazení ve vizuálním schématu získáte o vašich zakázkách lepší přehled. Zakázkám můžete přiřadit kód, podle kterého se budou dělit do složek. O zařazení do složky rozhoduje první písmeno (slovo), o zařazení do podsložky číslo za lomítkem.

V Globálních nastaveních > Zakázky > Základní nastavení bylo přidáno pole Zobrazení v adresářové struktuře. V tomto poli jsou k dispozici dvě hodnoty: Vypnuto, nebo Podle kódu zakázky: Složka (písmena a-z), Číslo (0-9) / Podsložka (0-9). Toto pole nebude pro uživatele dostupné, pokud je aktivován přepínač Automatické generování kódu, který se nachází výše. Zakázky s automaticky generovaným kódem se ve struktuře nacházejí pod označením “Ostatní”. V případě, že využíváte vlastní formáty kódů, kontaktujte nás a my vám pomůžeme s jejich integrací do CDESK.

Zakázce můžete přiřadit kód podle výše uvedeného vzoru. Například vytvořením zakázky s kódem “A 001/1” se v adresářové struktuře zobrazí nová složka “A”, s podsložkou “1”. Vedle každé složky a podsložky se nachází i počet zařazených zakázek. Při vytváření si zároveň dejte pozor na následující situace:

  • Pokud kód vytvoříte jinak, než podle zadaného schématu, nevytvoří se žádná složka. Zakázka bude evidována do celkového počtu zakázek, ale nebude zařazena do adresářové struktury.
  • Při vytváření nové zakázky s kódem proběhne v systému kontrola duplicity. Pokud existuje zakázka se stejným kódem, budete na to upozorněni oznámením.

V horní části adresářové struktury se nacházejí 3 nová tlačítka: Rozbalit vše, Sbalit vše a znova načíst. Po jakékoli změně v seznamu zakázek je třeba stisknout znova načíst, aby se struktura synchronizovala se seznamem, a mohly se vytvořit/odebrat složky a podsložky.

Obrázek: Zakázky jsou rozděleny do složek podle kódu. Ten může mít také podobu slov.
Možnost nenabízet účetní položku typu “Fixní cena” v plněních

Druh práce „Poplatek za fixní cenu“ můžete pro plnění vypnout. Slouží k tomu přepínač “Na výběr v plněních” v detailu účetní položky. Přepnutím znepřístupníte možnost zvolit tuto účetní položku při zápisu plnění.

Obrázek: Přepínač se nachází v detailu účetní položky

Centrální vyhledávání

Zrychlení centrálního vyhledávání v základním poli

Hledání objektů je nyní rychlejší, protože jsou ve výchozím nastavení prohledávány pouze otevřené objekty. Aby uživatel zařadil do vyhledávání i ukončené objekty, musí otevřít modální okno centrálního vyhledávání (po kliknutí do pole a stisknutí Enter ) a označit tuto možnost.

Obrázek: Možnost prohledávat i ukončené objekty

Pokud uživatel nezadá do pole žádná klíčová slova, prohledávané budou moduly určené pro tento typ vyhledávání. Seznam těchto modulů naleznete pod symbolem “i” napravo od vyhledávacího pole. Ve verzi 3.2.7 jsou to moduly:

  • Požadavky
  • Pracovní příkazy
  • Úkoly
  • Zakázky
  • Projekty
  • Projektové zakázky
  • Položky (CI)
  • Plnění
  • Kontakty
  • Společnosti
  • Znalostní báze
Filtrování vlastních objektů v centrálním vyhledávání pomocí předpony “my :”

Pokud do vyhledávacího pole napište na začátek “my:”, nebo v pomocném okně označíte možnost “Vyhledat jen mé objekty”, budete vyhledávat pouze ve vlastních záznamech.

V případě označení modulů v pomocném okně se k příponě budou přidávat další zkratky, jako například cdr (požadavek) či cdt (úkoly). Potom můžete přímo prohledávat mezi vašimi objekty tohoto typu, nebo zadat název či výraz do vyhledávacího pole, abyste vyhledávání specifikovali a zúžili.

Obrázek: Vyhledávání objektů navázaných na aktivního uživatele. Do centrálního vyhledávání lze dále psát
Plnění a projekty v centrálním vyhledávání

Při vyhledávání prohledáváte již i plnění a projekty. Indikuje to i pomocnou komponentu centrálního vyhledávání, která uvádí všechny moduly a adresáře, které podléhají vyhledávání. Stejně tak uvádí i jejich kód.

Obrázek: Plnění a Projekty v centrálním vyhledávání

Adresář

Přidání nových sloupců “jméno” a “příjmení” do seznamu kontaktů

V seznamu kontaktů bylo jméno rozděleno na Jméno a Příjmení. Jedná se o první fázi rozdělování jmen na jméno a příjmení. V zákaznických účtech zůstává jméno a příjmení v jednom poli a v budoucnu budou také rozděleny. Kontakty bez vazby na zákaznický účet si již evidujete podle jména a příjmení. Oba sloupce mohou být součástí exportu seznamu kontaktů.

Obrázek: Sloupce Jméno a Příjmení v Kontaktech

Schvalování

Volné schvalování před řešením požadavku

V nové verzi můžete zvolit i volné schvalování ještě před řešením požadavku. Ve volném schvalování se nabízejí všichni schvalovatelé zařazení do skupiny APP. Cílem je, aby si zadavatel požadavku mohl sám vybrat schvalovatele ze všech dostupných schvalovatelů.

Nastavení probíhá v jednotlivých šablonách v poli Schvalování před řešením požadavku.

Obrázek: Volné schvalování v šabloně požadavky

Zpracování zpráv

Vytvoření požadavku na společnost podle kontaktu, nastaveno přes pravidlo

Do objektu vytvořeného podle pravidla zpracování zpráv se automaticky promítne společnost na základě údajů odesílatele e-mailové zprávy. Podmínkou pro správné fungování této novinky je, aby byl odesílatel e-mailové zprávy rozpoznán a měl přiřazenu společnost.

Tuto funkci je třeba aktivovat v každém pravidle zvlášť. V levém menu přejděte do Zpracování zpráv > Pravidla zpracování V záložce Akce v poli Společnost vyberte možnost Automaticky podle zákaznického účtu odesílatele.

Obrázek: Možnost přiřazení společnosti podle zákaznického účtu odesílatele
Přidávání kategorií požadavků do pravidel zpracování zpráv

V případě, že se má po zatřídění zprávy vytvořit v CDESK požadavek, je možné v pravidle zpracování zpráv zvolit i kategorii požadavky ze všech dostupných kategorii v prostředí. K dispozici je také možnost přiřadit kategorii požadavku automaticky podle zákaznického účtu odesílatele.

Obrázek: Výběr kategorie požadavku v pravidle zpracování

Propojení prostředí CDESK a JIRA

Automatické vytvoření plnění z Jira

Záznam práce (worklog) v Jira přenášíte konektorem do CDESK, kde se v propojeném požadavku vytvoří odpovídající plnění. Plnění ze záznamu práce přebírají následující údaje:

  • Řešitel – propojený účet v Jira, které záznam vytvořilo
  • Čas – údaje „od“ a „do“ na základě času vytvoření a doby trvání
  • Popis

Zbývající údaje je třeba vyplnit manuálně. Podmínkou pro vytváření takových plnění je spárování účtů CDESK – Jira s možností vytvářet plnění. Při aktivaci této funkce určujete i typ vytvořených plnění, tedy interní nebo fakturační. Plnění je po synchronizaci v CDESK připojeno k nadřazenému požadavku a vizuálně označeno.

Úprava odesílání příloh do konektoru Jira

Již v předchozích verzích se přílohy z CDESK požadavky automaticky přenášely do systému Jira. Uživatelům zůstává i možnost označení příloh, které se do Jiry přenášet nemají. Verze 3.2.7 upravuje odstraňování takových příloh v Jira.

Dosud byly vymazané přílohy v Jiře zcela odstraněny z formuláře. Po úpravě v nové verzi se po kliknutí na tlačítko koše zůstává smazaná příloha součástí formuláře a lze ji později přidat zpět opětovným stisknutím tlačítka.

Obrázek: Příloha byla označena a do úkolu v JIRA nebude odeslána
Přidání Jira polí: JIRA Label, JIRA Sprint, Poslední příspěvek, Řešitel, Poslední změna do seznamu požadavků

Další pole z prostředí Jira se přenesla do CDESK v podobě sloupců v seznamu požadavků. Sloupce JIRA Label, JIRA Sprint, Poslední příspěvek, Řešitel a Poslední změna mohou být zároveň součástí exportu a lze podle nich filtrovat jejich hodnoty.

Obrázek: Sloupce JIRA v seznamu požadavků

Uživatelé a skupiny

Rozšíření záložky Skupiny o podřazené skupiny

V rozhraní skupiny můžete vidět, které skupiny jsou jí nadřazené. Verze 3.2.7 nabízí pohled i na podřazené skupiny. V části Uživatelé a skupiny v levém navigačním menu přejděte do sekce Skupiny. Záložka Nadřazené skupiny byla přejmenována na Skupiny. V této záložce se nacházejí kromě nadřazených skupin i podřazené skupiny, které spadají pod vybranou skupinu. Do této sekce můžete skupiny přidávat a odebírat je. Klepnutím na podřazenou skupinu přejdete do okna s detailem skupiny.

Obrázek: Podřazené a nadřazené skupiny
Vypnutý uživatel bude odhlášen ze všech zařízení

Ve verzi 3.2.6 jsme vám představili možnost vypnout aktivního uživatele, i když jsou k němu přiřazeny objekty. Abychom vám umožnili ještě lépe chránit vaše údaje, přidali jsme k této funkci další opatření.

Zablokování změny a resetu hesla pro uživatele

Administrátoři získávají větší kontrolu nad správou hesel. V Globálních nastaveních > Uživatelé přibyl přepínač, který umožňuje plošně zablokovat nebo povolit změnu/reset hesla pro všechny uživatele na prostředí Stále je však možné individuálně povolit změnu hesla pro jednotlivé uživatele.

Zablokování změny hesla doporučujeme po aktivaci přihlašování přes Office365, kde očekáváte vícefaktorovou autentifikaci. Tito uživatelé dosud měli možnost obnovit heslo do CDESK účtu přes funkci Zapomněl jsem heslo, čímž mohli obejít vícefaktorovou autentifikaci.

Změna se promítla i do seznamu uživatelů. Možnost změny hesla se zobrazuje v novém sloupci “Povolit změnu hesla”. Zde se zobrazuje jedna ze tří možností:

  • Ano
  • Ne
  • Podle Globálních nastavení (Ano/Ne)

Tento výběr probíhá v detailu uživatele, v záložce Všeobecná nastavení.

Obrázek: Možnost hromadné editace pro blokování změny hesla

Notifikace

Doplnění nové události Zastavení SLA pravidlech notifikace požadavků

Platí jen pokud má vaše prostředí aktivovány nové Notifikace z požadavků. Ty zapnete přepínačem Pravidla odesílání notifikací v sekci Globální nastavení > Ostatní.

Do pravidel odesílání notifikací byla přidána událost Zastavení SLA, která zastaví počítání termínů. Událost se vztahuje pouze na otevřené požadavky a uživatel může uvést podmínky pro odesílání notifikace, a také zvolit šablony notifikaci pro řešitele a zákazníky. Součástí notifikace je i důvod zastavení počítání SLA, který se vkládá do notifikace (do seznamu změn v horní části).

Obrázek: Výběr události Zastavení SLA při tvorbě nového pravidla odesílání notifikací
Doplnění role Příjemci zákaznické diskuse

Platí jen pokud má vaše prostředí aktivovány nové Notifikace z požadavků. Ty zapnete přepínačem Pravidla odesílání notifikací v sekci Globální nastavení > Ostatní.

V pravidle pro odesílání notifikací může uživatel v sekci “Příjemci – role” zvolit “Příjemci zákaznické diskuse”. Příjemci notifikace se tak stanou všichni aktuální adresáti zákaznické diskuse.

Obrázek: Role Příjemci zákaznické diskuse v pravidle odesílání notifikaci

Přístup do CDESK přes MS Entra ID

Oddělená kontrola povolených domén podle prostředí portálu

Díky konektorům pro autentizaci přes MS Entra ID nebo Google lze povolit společnostem vytvářet uživatelské účty na základě jejich e-mailových adres nebo domén. Dosud však platilo, že stejná doména nemohla být použita ve více společnostech v rámci jednoho serveru. Verze 3.2.7 tuto kontrolu omezuje pouze na jedno prostředí definované portálovou doménou. To znamená, že zákazník může opakovaně používat stejnou adresu/doménu k vytváření uživatelských účtů v různých prostředích téhož serveru.

Automatické doplnění údajů při tvorbě zákaznických účtů

Při zakládání nového zákaznického účtu přes účet Office 365 se automaticky vyplní údaje:

  • Jméno
  • Příjmení
  • Mobil
  • Telefon

K využití této funkce je nutné v prostředí povolit zakládání účtů. Toto nastavení probíhá v Globálních nastaveních. Touto novinkou jsme zároveň usnadnili přístup do CDESK pro vaše zákazníky.

Sklady

Přidán sloupec Poznámka ke skladovému dokladu

Poznámka v detailu skladového dokladu má v seznamu skladových dokladů vlastní sloupec “Poznámka ke skladovému dokladu”. V něm se poznámka zobrazuje v celé své délce.

Obrázek: Sloupec Poznámka ke skladovému dokumentu