Jedním z nástrojů ke splnění požadavků je i service desk, který představuje klíčový nástroj pro efektivní řízení oddělení, řízení změn, evidenci aktiv, řešení bezpečnostních incidentů a dalších činností.
Kybernetická bezpečnost je dnes jedním z prvořadých aspektů firemní politiky. Jak z pohledu organizačních, tak technických a legislativních požadavků. Proto následující článek doporučujeme přečíst i organizacím a firmám, na které se zákon o kybernetické bezpečnosti nevztahuje.
Kybernetická bezpečnost je dnes jedním z prvořadých aspektů firemní politiky. Jak z pohledu organizačních, tak technických a legislativních požadavků. Proto následující stránku doporučujeme přečíst také organizacím a firmám, na které se zákon o kybernetické bezpečnosti nevztahuje.
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
Klíčová entita
ZoKB priamo ukladá subjektom povinnosť evidovať bezpečnostné incidenty.
Činnosť vašich pracovníkov alebo dodávateľov , ktorá môže ovplyvniť integritu a dôvernosť údajov, musí byť zadokumentovaná.
CDESK ponúka CMDB na evidenciu IT služieb a aktív, vrátane monitoringu a vyhodnocovania dostupnosti.
CDESK zabezpečuje sledovanie zodpovedností za bezpečnostné činnosti a poskytuje systém schvaľovania pre nadriadených.
CDESK ponúka rôzne možnosti reportingu na efektívne riadenie tímov vrátane automaticky generovaných reportov a modelov v PowerBI.
ZoKB přímo ukládá subjektům povinnost evidovat bezpečnostní incidenty.
CDESK vám nabízí nejen evidenci samotných incidentů v souladu s NIS2, ale vám zpřístupní i další funkcionality, pomocí kterých budete incidentům efektivně předcházet. Při integraci nejnovějších trendů v oblasti kyberbezpečnosti implementujeme také aktuální požadavky a doporučení státních institucí. Po zveřejnění rozhraní pro přímý zápis incidentů do systémů NBÚ/NOUKIB aplikujeme tuto funkci i do řešení CDESK.
Činnost vašich pracovníků nebo dodavatelů, která může ovlivnit integritu a důvěrnost údajů, musí být dokumentována.
CDESK dokumentuje cokoliv, co vaši pracovníci nebo dodavatelé udělají a může ovlivnit integritu a důvěryhodnost údajů. Nejen samotné incidenty, ale také změny v systému a běžné požadavky nad sledovanými aktivy. CDESK zajišťuje, že řešení vzniklých problémů nebo naplánovaných činností probíhá v očekávaných termínech dle SLA. V CDESK můžete is pomocí AI evidovat, analyzovat a předcházet opakujícím se bezpečnostním problémům a jejich eskalaci. CDESK vám pomůže s korektní realizací nástupů a výstupů pracovníků, s plánováním školení, dodržováním pravidelných aktualizací, kontrol záloh, disaster recovery testů a podobně. Ke kvalitní informovanosti zaměstnanců a dodavatelů máte k dispozici pokročilé notifikace přes maily, SMS a Push notifikace do mobilní aplikace.
CDESK má vlastní Konfgurační databázi (CMDB), kde máte možnost si přehledně evidovat služby k provozu IT, informační systémy a aktiva, jako jsou počítače, servery nebo síťové prvky. K dispozici je vyhodnocování, sledování dostupnosti evidovaných prvků a brzy přibude i vyhodnocování dopadu při výpadcích.
Načítání údajů z reálného IT s monitoringem je možné buď prostřednictvím integrovaného nástroje CUSTOMER MONITOR s funkcí Autodiscovery, nebo přes API napojení na jiné systémy, jako jsou ESET Protect, Zabbix a jiné.
Modul Evidence majetku (Asset management) pokrývá správu majetku obecně, a to i včetně provádění inventur.
CDESK vám pomůže zajistit, abyste změny, které ovlivňují bezpečnost, měly plně pod kontrolou. V CDESK je evidence odpovědností komplexně řešena v evidenci aktiv v konfigurační databázi, ale i při procesech, které jsou prováděny formou požadavků a pracovních příkazů. Na to navazuje komfortně zpracovaný systém schvalování pro nadřízené pracovníky iz prostředí mobilní aplikace CDESK Pro.
Ke správnému fungování a dalšímu rozvoji společnosti neoddělitelně patří i relevantní a pravidelné výstupy.
Díky reportům v CDESK máte kdykoli k dispozici důkaz o správnosti postupu, jakož i údaje pro zlepšení fungování vašeho týmu. CDESK nabízí různé možnosti reportingu v XLS/PDF, automaticky generované a mailem odesílané reporty, připravené modely v PowerBI a rychlé přehledy v dashboardech. Nejen k přímému plnění požadavků vyplývajících ze zákona o kybernetické bezpečnosti a případnému dokazování o souladu se zákonem, ale také k efektivnímu řízení týmů a organizace.
Lokální zaměstnanecké a administrátorské účty jsou v CDESK zabezpečeny pomocí dvoufaktorového ověření (TOTP) generovaného v mobilních aplikacích.
CDESK má pokročilý management řízení přístupu k informacím s vysokou granularitou rolí a práv. Kromě standardního nastavení přístupů k přílohám umožňuje definovat citlivé přílohy s vlastními oprávněními k zajištění důvěrnosti.
CDESK umožňuje monitoring aktivit k identifikaci nežádoucích změn a anomálií. Podporuje export dat do SIEM/SOAR systémů, čímž přispívá k vyšší úrovni kontroly.
Plnohodnotnou součástí každého řešení, služby nebo softwaru jsou pravidelné aktualizace. CDESK je má zajištěno pro Cloud službu i pro On-Premise řešení.
CDESK je pravidelně testován na zranitelnosti (penetrační testy, OWASP, CWE/SANS…). V případě výskytu incidentu jsou informovány dotčené osoby a v případě incidentu ve smyslu klasifikace podle zákona o kybernetické bezpečnosti je nahlášen na NBÚ/NOUKIB.
Vývoj a provoz produktu probíhá v souladu s legislativou vyžadovanou v EU a České republice. K jejich dodržování napomáhají ISO normy implementované v našich společnostech k řízení bezpečnosti informací ISO27001 a řízení kvality dle ISO9001. Připravujeme se na nové nařízení k vývoji softwaru Cyber Resillience Act. nařízení, které platí od 10.12.2024 a bude účinné od 11.12.2027.
CDESK bude ve vaší organizaci fungovat jako centrální platforma pro monitorování, správu, dokumentování a řešení bezpečnostních incidentů a požadavků vyplývajících ze zákona o kybernetické bezpečnosti. CDESK díky automatizovaným procesům a přehledné evidenci pomůže vaší organizaci dodržet legislativní požadavky a zároveň zvýší vaši kybernetickou odolnost.
Harmonogram znázorňuje povinnosti pro provozovatele základních služeb (PZS) podle § 17 novely zákona a provozovatele kritických základních služeb (PKZS) podle § 18 ods. 1 a 2 novely zákona.
Účinnost novely zákona
Oznámení úřadu
Rozhodnutí úřadu
Vznik práv a povinností pro subjekt
Povinnost zavést bezpečnostní opatřen
První audit nebo samohodnocení